Ženevos automobilių parodoje didžiausi pasaulio gamintojai pristato daugybę elektrinių ir hibridinių modelių. Viena to priežasčių – vis labiau griežtėjantys Europos Sąjungos reikalavimai mažinti automobilių taršos rodiklius, todėl gamintojai yra priversti kurti ir gaminti daugiau elektromobilių.
Patys prabangiausi ir brangiausi automobiliai nepasižymi gera degalų ekonomija bei maža oro tarša, tačiau juos gelbsti mažos gamybos apimtys. Taigi jų daroma įtaka bendriems gamintojų oro taršos rodikliams yra nedidelė.
Kita vertus, naujausios Europos Parlamento patvirtintos normos įpareigoja gamintojus per artimiausius 20-30 metų radikaliai sumažinti oro taršos rodiklius. Neatsisakant įprastinių vidaus degimo variklių, tokį tikslą pasiekti įmanoma tik pradėjus gaminti daugiau elektromobilių bei iš tinklo įkraunamų hibridų, kurie orą teršia minimaliai arba į aplinką apskritai neišmeta jokių teršalų.
„Manau, mes gerai pasirengę pereinamajam laikotarpiui ir manome, kad mums pavyks atitikti oro taršos rodiklius. Norime tapti neutralūs anglies dioksidui iki 2050-ųjų. Tą pasiekti įmanoma, lygiai taip pat, kaip ir per artimiausią dešimtmetį atitikti būsimus naujus taršos rodiklius.
Mūsų strategija – elektra varomi automobiliai. Tvirtai tikime, kad tai teisingas kelias norint sumažinti individualaus transporto į aplinką išmetamą anglies dioksido kiekį“, – Ženevos automobilių parodoje sakė „Volkswagen“ koncerno vadovas Herbert Diess.
Po Kalifornijoje (JAV) kilusio „Volkswagen“ dyzelių skandalo ši vienas didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų tvirtina kardinaliai keičianti savo kryptį ir vis labiau besiorientuojanti į elektromobilių gamybą.
Tačiau „Volkswagen“ ant kulnų lipa kiti Europos automobilių gamintojai, kurie šioje srityje turi ir daugiau patirties. Pavyzdžiui, prancūzų automobilių gamintojas „Renault“ Ženevoje pristatė naują „Clio“ modelį, kurio viena iš versijų bus hibridas.
Kitas prancūzų koncernas „PSA Peugeot-Citroen“ Ženevoje taip pat pristatė pirmąjį visiškai elektrinį „Peugeot e-208“ modelį. Tačiau šio gamintojo nuomonė apie Europos taršos normas kiek kitokia nei „Volkswagen“.
„Kyla klausimas, ar tuomet, kai Europos Parlamentas balsavo dėl šių normų, kiekvienas parlamento narys susipažino su padariniais, ar jie žinojo už ką balsuoja, ar jiems kas nors davė konkrečios informacijos, kuo tai baigsis? Ši situacija labai primena tai, kas nutiko su „Brexitu“ – sekmadienį žmonės balsavo tikėdamiesi, kad pirmadienį niekas nepasikeis“, – mano „PSA Group“ vadovas Carlos Tavares.
Automobilių gamintojai perspėja, kad ribojimai skirti dyzeliniams varikliams ir visai vidaus degimo variklius gaminančiai pramonei, gali priversti uždaryti ne vieną tokius variklius gaminančią gamyklą, todėl bus prarasta ir daug darbo vietų.
Tačiau elektromobiliai tarnauti turėtų gerokai ilgiau nei automobiliai varomi įprastais vidaus degimo varikliais.
Parengė Vytenis Kudarauskas
Lrt.lt